Ga aan de slag met uw Customer Journey

De onderdelen van het programma:

  • De businesscase van klantgerichtheid: wat levert het op?
  • Fact based prioriteiten stellen voor verbetering
  • Aanpak van een Customer Journey-traject
  • De kenmerken van de ideale Customer Journey
  • De Employee Journey

Gedurende de masterclass past u de theorie en praktische tips toe op de Customer Journey van uw organisatie.

U krijgt:

  • Inzicht in de bouwstenen van een ideale Customer Journey, incl. assessment van de Customer Journey van uw eigen organisatie.
  • Inzicht in het werken met Customer Journey Mapping, incl. opzet voor uw eigen Customer Journey-map.
  • Inzicht in do’s & don’ts van een Customer Journey aanpak.
  • Inzicht in de bouwstenen van een ideale Employee Journey, incl. assessment van de Employee Journey van uw eigen organisatie

Programma

Ochtend (aanvang 9:00 uur)

De businesscase van klantbeleving

  • Wat levert klantbeleving concreet op?
  • Hoe toont u aan wat klantbeleving voor jouw bedrijf bijdraagt aan bedrijfsresultaat?
  • Hoe bouwt u de businesscase voor Customer Journey verbeterprojecten?

Klantbeleving Business-to-Consumer (B2C) versus Business-to-Business (B2B)

  • Wat zijn de verschillen tussen B2C en B2B als het gaat om klantbeleving?
  • Wat kunnen B2C en B2B van elkaar leren?​

Strategisch customer journey management

  • Hoe bepaalt u het belang van de individuele Customer Journeys?
  • Hoe bepaalt u welke touchpoints de meeste impact hebben?
  • Hoe bepaalt u prioriteiten op basis van impact en verbeterpotentieel?
  • Hoe ziet een effectief meetsysteem eruit?

De 5 kenmerken van de ideale Customer Journey

  • Wat zijn de kenmerken van de ideale Customer Journey?
  • Hoe kunt u deze kenmerken inzetten voor het verbeteren van de klantbeleving?

Lunch (12:15 - 13:00 uur)


Middag

Zo pakt u een Customer Journey traject aan

  • Het basis plan van aanpak voor een Customer Journey traject
  • De do’s and don’ts bij aanpak van een Customer Journey traject

De Employee Journey

  • 10 keer meer effect met Customer Journeys door de Employee Journey
  • Hoe neemt u medewerkers mee, waar moet u dan op letten?

Implementatie: prioriteren en borgen

  • 100 verbeterideeën, hoe prioriteren?
  • Hoe richtt u een effectief meetsysteem in, zonder overbodige onderzoeken?

Gedurende de dag zijn er verschillende momenten waarop deelnemers de theorie en de tips kunnen toepassen op een door hen zelf gekozen Customer Journey.

Afsluiting / borrel (16:00 uur )

Sluit de dag af met de andere deelnemers.

Vakmedianet gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en af te stemmen op uw vakmatige interesse. Meer informatie over het gebruik van cookies.